2012年7月12日星期四

巧克力豆曲奇

不要轻易相信你所听到的东西,即使你已听了好长的时间
不要盲从历代所遗留下来的传统
不要很快相信谣言
不要轻易确定你所认同的任何经文上的理论
不要愚蠢的假设 

对你所看到和听到的一切,不要轻易下结论
不要轻易被外表所迷惑
不要因为合你的心意而坚持任何意见和想法
不要快速又容易相信你所认为是合乎逻辑的事
不要轻易深信你所尊重的宗教师所开示的任何事理



烘了好几个款式的饼干,巧克力豆曲奇才是我家人的最最爱
不管是男女老少都爱吃这巧克力曲奇


我发觉原来我家婆不只爱吃蛋糕,曲奇饼干也是她的最爱
早上拿了几块配kopi
下午又看到她吃着曲奇
晚上又拿几块“煲戏”。。呵呵呵呵呵



Crunchy Chocolate Chips Cookies巧克力豆曲奇

食谱取自 :Angel - Cook.Bake.Love


Ingredients: 
(A)
140g unsalted butter (soften at room temp)
55g white sugar
45g brown sugar

(B)
1 egg (room temp, lightly beaten)
1 tsp vanilla extract (I used Nielsen-Massey pure vanilla extract)
1 drop coffee emulco (optional, I added for colouring and to enhance the chocolaty taste)

(C)
180g plain flour (I used superfine flour)
1 tsp baking powder Pinch of salt

(D)
120g (or more) semi-sweet chocolate chips (I used Hershey’s)

Method:
1) Cream (A) until the mixture turns pale and fluffy.
2) Add spoonful of (B) egg gradually, mix well after each addition.
3) Sift in (C) and beat at low speed till just incorporated (stop once see no trace of flour). Fold in (D) with a spatula.
4) Drop rounded teaspoon of the cookie dough onto lined baking tray (use 2 small spoons, one for scooping and another one for ‘pushing’ the dough onto the baking tray). Leave some space between the cookies to allow for spreading.
5) Bake in preheated oven at 180C for about 10mins or until cookies turn golden colour, upper rack. Allow cookies to rest in oven for 3 –5 mins before removing.
6) Transfer to a wire rack to cool completely and keep in airtight container.

Note:
1) Cookies may be a bit soft when they are just out from the oven, this is normal, they will harden and become crunchy after a while.
2) You may add some chopped and toasted nuts to the cookie dough if desired.
3) Yield about 90 over pieces.



 

12 条评论:

  1. 我也爱吃巧克力cookies,可是没有条件(太肥了)so只能望梅止渴!嘻嘻!

    回复删除
    回复
    1. myme,其实这cookies我原本要托邮差先生拿给你的,但hor我买不到漂亮的罐,然后hor又觉得烘得有点丑。。哎呀。。索性自己吃啦。。哈哈哈哈

      来。。来。。吃两块不会肥的。。嘻嘻!

      删除
  2. 吔!今天我排第二,这美味的饼干应该还有吧!请我吃几片。。嘻嘻!

    回复删除
    回复
    1. 其实high tea的那个下午我有带去给你们吃,但hor要给师傅级的你test我有点压力,so就给周浩宇吃光光了。。呵呵呵呵

      删除
  3. 这饼干那天财政有拿来‘益’街坊,顾问你没吃到吗?
    很香脆哦!所以很抢手,嘻嘻!

    这么多‘不要’,但我还是‘要’。。。。你的饼干咯!

    回复删除
  4. 这个巧克力豆曲奇的卖相不错叻,连我这不是很爱吃曲奇的也想试吃一个。。。。
    唉哟。。。不用讲啦,一定又是在同一条街坊被派完了,我来看爽就可以了,哈哈哈!
    你的家婆很in咯!这些西方式的蛋糕饼干曲奇她都gham的,我妈就不能了!

    回复删除
  5. 我还记得你家婆喜欢吃butter cake。。。。。。所以我下次做,一定会为你安排送外卖。咔咔咔。

    回复删除
  6. 我们的 MANDY 很用功做 COOKIES 哟。。。。好棒!!几时可以吃到呀?? 哈哈!!

    回复删除
  7. Eh,your mil is very cute,you must be happy to see her like them so much!

    回复删除
  8. 哎呀,差点miss掉这个好吃的cookies,最近失眠,眼睛花花,没看到你的post:(
    还有剩吗?请我吃啦,嘻嘻嘻!

    回复删除
  9. 今天我们可以交换曲奇了。我老公肯定喜欢你的这个巧克力曲奇。

    回复删除
  10. I only make cookies during CNY, except chocolate chips cookies I will make even in normal day, my family just live it!

    回复删除

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...